tirsdag 27. april 2010

Fremføring i Oslo's gater!

I morgen (onsdag 28.04.10) skal jeg sammen med klassen min til Oslo for å holde en fremføring i Oslo's gater. Vi skulle forberede noe som hadde med Oslo å gjøre, og bruke tekster som kunne relateres til Oslo. Fremføringen vår skal handle om å komme til Oslo som en fremmed, og hvordan folk man da møter der. Vi skal bruke et lengere kåseri fra Are Kalvø som utganspunkt, og bruker flere tekser til å illustrere de personene vi tar for oss. Vi skal ta for oss 4 forskjellige type klikker: tøffingene, rockerne, kulturmenneskene og harrytassene. Vi er 5 stykker, så en av oss skal dra en rød tråd gjennom hele fremføringen. Dette er det Eirik som skal gjøre, som forøvrig har vært drivmotoren i gruppa! Jeg skal spille tøffingene, og lese et lite utdrag fra Jo Nesbø sin bok "Flaggermusmannen". Samtidig har jeg forberedt en dramatisering hvor jeg skal spille en tøffing fra Oslo. Jeg tror det kan bli en artig Oslo-tur, og er spent på hvordan det blir å stå å fremføre noe midt i Oslo med flere tilskuere!

1 kommentar:

Eirik sa...

Haha; takk for den ærefulle nevningen.

Du var jo ikke så verst, da. Skrev blogginnlegg når ingen andre hadde gjort det, og greier ;-)