onsdag 27. februar 2008

Broren min i Colombia i forbindelse med Røde Kors



Broren min heter Knut Johannes og han brenner for arbeidet i Røde Kors. Han har holdt på en god stund, og nå sitter han som nestleder i Røde Kors Ungdom i Akershus. I forbindelse med Røde Kors var broren min nylig en tur i Colombia, der han skulle lage en reportasje om hvordan det var i slummen i storbyene i landet. Denne reportasjen skal bli sendt på TV, gjennom artistgallaen. For de som vil se denne gallaen, blir den sendt 5. april. I colombia så broren min forferdelig ting, som ikke burde høre virkligheten til. En av de mange tingene han så, så han en dag de skulle hente barn fra slummen til en aktivitet som Røde Kors i Colombia arrangerte. Når de hentet små barn, ble de nødt til å avbryte 8-åringer og yngre barn i å lage piper til å røyke narkotika med. De lagde ikke disse pipene for selge dem videre, men for å bruke dem selv. Jeg har fått noen bilder av broren min, som han sa det var greit jeg kunne bruke. Disse bildene er fra turen hans i Colombia. De har jeg lagt ut til høyre på bloggen min.

1 kommentar:

LK sa...

Skal prøve å få med meg dette programmet. Hils broren din og si at jeg synes det er flott med alle som gjør en skikkelig innsats for barn i andre land! Det står det stor respekt av!