onsdag 6. februar 2008

Sammenlikning av tre forskjellige blogger.



Vi fikk i oppgave å sammenlikne tre forskjellig blogger. Bloggene jeg skal sammelikne er bloggen til Petter Solberg, en blogg om jakting og en blogg om Oslo-stil. Mye av det første jeg tenker på når jeg ser blogger, er om de ser ryddige ut. Oslo-stil bloggen er den som jeg synes er klart mest ryddig, men dette er kanskje fordi det også er den enkleste bloggen av de tre bloggen. Petter Solberg-bloggen ser veldig proff ut ved første øyekast, og jeg mener at det er den også. Bloggen til jakteren er nok også ganske så proff, i og med at den har vunnet et kåring for beste blogg. men ved første øyekast mener jeg at denne bloggen ser ganske rotete ut, og at det ikke er veldig lett å finne frem til de forskjellige tingene som er lagt ut der. Men det denne bloggen skal ha, er at det er mange morsomme ting som er lagt ut der, og at når man først ser ordentlig gjennom den, er den egentlig en ganske spennede blogg. Her synes jeg Oslo-stil bloggen skårer lavere. det er få innlegg der, og heller ikke veldig morsomme innlegg spør du meg! Petter Solberg bloggen har også noen innlegg som er ganske morsomme å lese, men det han gjør i bloggen sin, som ikke er på de andre bloggen er at han skrive noen personlige innlegg, og han oppdaterer leserne sine om hv han gjør. Skal jeg si den bloggen som jeg likte best, er det nok den med jakting, tross i at den er litt rotete. Men grunnen til at jeg synes denne er den beste bloggen er at det er den bloggen som er mest spennende å lese og å se på!

1 kommentar:

LK sa...

En fin gjennomgang av tre veldig forskjellige blogger. De viser at blogging kan være så mangt, og at struktur kanskje er like viktig som innholdet, i hvert fall ved første øyekast. Kanskje noe vi alle bør ha i bakhodet mens vi blogger på utover våren...

Hilsen Lærer'n