onsdag 7. oktober 2009

Fordypningsoppgave!

Hei og hå!
Lenge siden jeg har fått lagt inn noe på bloggen nå, og tenkte at nå var det virkelig på tide. Jeg har lyst til å fortelle om fordypningsoppgaven vi har fått på skolen. Fordypningsoppgave er tidligere kjent som det fryktede særemne! Pga kunnskapsløftet heter det altså nå fordypningsoppgave. Kanskje pga av alle assosiasjonene vi får når vi hører særemne, ikke vet jeg. Som folk kanskje allerede vet, så er dette en svært åpen oppgave, der du skal skrive en eller annen sammenligning. Jeg har valgt å skrive en adaptasjons analyse av den kjente boken: "Menn som hater kvinner" og filmatiseringen av denne. Jeg har kun sett filmen, men synes at den er såpass spennendene og bra, at jeg får lyst til å lese boken også. Dette er jo også grunnen til at jeg valgt å skrive en slik oppgave, nemlig at da kan jeg slå to fluer i en smekk! Skrive et særemne, og få lest boken "Menn som hater kvinner". Jeg gleder meg til å komme i gang med oppgaven, og håper at det er morsomt, og ikke bare et slit som jeg er blitt fortalt på forhånd av tidligere elever... :)

Ingen kommentarer: